13 July 2008

Perasmian Pusat Khidmat Masyarakat Pakatan Rakyat DUN Chenderoh


Sauk, 12 Julai- Pakatan Rakyat membuktikan komitmennya untuk memberikan khidmat terbaik kepada masyarakat setelah diberi mandat untuk memerintah negeri Perak. Walaupun di DUN Chenderoh calon PAS tewas dalam PRU ke-12, namun ia tidak melunturkan semangat jentera Pakatan Rakyat untuk memberikan khidmat kepada masyarakat.
Pada hari ini, Pusat Khidmat Masyarakat Pakatan Rakyat DUN Chenderoh yang terletak di Markaz Pas Sauk, telah dirasmikan oleh YB Tuan Haji Zainuddin, Exco Kerajaan Negeri Perak merangkap ADUN Lubuk Merbau. Turut hadir dalam majlis tersebut ialah YDP Pas Kawasan Padang Rengas, Ketua Urusan Ulama Pas kawasan, Penghulu Mukim Kota Lama Kiri, Ketua- Ketua Kampung Mukim Chegar Galah dan Kota Lama Kiri yang baru dilantik serta masyarakat setempat.
Dalam ucapannya, YB Hj Zainuddin telah mengupas beberapa isu terkini dalam kerajaan negeri Perak seperti isu pemberian geran tanah kepada Kampung- Kampung Baru, Perjanjian Pangkor II, Perlantikan Jawatankuasa Masjid, tanah Rizab Melayu dan sebaganya.

Dalam majlis berkenaan juga hadirin berpeluang berdialog dengan YB tentang masalah- masalah berbangkit. Ketua- Ketua kampung yang hadir sangat berpuas- hati dengan penjelasan yang diberikan dan berazam menyampaikannya ke peringkat kampung masing- masing. Majlis diakhiri dengan jamuan dan solat asar berjamaah.