23 May 2011

ZIARAH KE RUMAH ALLAYARHAM HAIKAL (PELAJAR PASTI PDG. RENGAS)

Allahyarham Haikal, pelajar PASTI di Gunong Pondok, Padang Rengas dijumpai mati lemas jam 10.00 pagi semalam (23.5.2011). Allahyarham disedari hilang oleh datuknya kira- kira jam 6.30 petang pada 22.5.2011. Operasi mencari dan menyelamat melibatkan pasukan bomba, rela dan juga penduduk kampung dipergiatkan.

Jenazah hanya dijumpai keesokan harinya di Sungai Balik Papan, Kg. Lalang, Padang Rengas oleh penduduk kampung. Jenazah kemudiannya dibawa ke Hospital Kuala Kangsar untuk dibedah siasat dan dikebumikan pada jam 4.00 petang semalam.

Pada sebelah malamnya pihak Dewan Pemuda Pas Kawasan Padang Rengas bersama dengan pihak PASTI Negeri Perak telah menziarahi keluarga Allahyarham di Kampung Lalang sambil menyampaikan sumbangan kepada keluarga mangsa.

Jabatan Pasti Negeri diwakili oleh Ust Redzuan (Timbalan Pengarah PASTI Perak) dan Tuan Haji Rosli (Bendahari PASTI Perak) manakala DPPK Pdg Rengas diwakili oleh Ketua Pemuda DPPK dan Pengerusi Jabatan Pasti Kawasan. Turut hadir ialah Ustaz Azizi mantan Ketua Pemuda DPPK Padang Rengas.


 Wakil DPPK Padang Rengas, wakil PASTI negeri, dan Ust Azizi di rumah Allahyarham
Datuk Allahyarham redho dengan ketentuan Ilahi terhadap pemergian cucunya yang dipelihara dan tinggal bersamanya sejak lahir lagi



Tuan Haji Rosli menyampaikan bantuan Takaful Pasti kepada datuk Allahyarham

Semoga rohnya dicucuri rahmat. Al- Fatihah