31 August 2009

1 Malaysia Terima Hadiah


Sambutan Hari Kemerdekaan Malaysia ke-52 pada kali amat bermakna, kerana buat sekian kalinya ia jatuh dalam bulan Ramadhan al- Mubarak yang begitu signifikan dengan kemenangan umat Islam khususnya dalam peperangan Badar al- Kubro.
Sambutan pada tahun ini juga merupakan buat kali pertamanya bagi Datuk Seri Najib sebagai Perdana Menteri Malaysia dengan slogannya 1 Malaysia, Rakyat didahulukan, Pencapaian diutamakan.
Apabila berlaku sesuatu peristiwa besar dalam negara, Najib Tun Razak tidak pernah lupa untuk mengembirakan hati rakyat dengan pelbagai hadiah- hadiah yang istimewa kepada rakyat. Misalnya selepas 100 hari pentadbiran beliau pelbagai hadiah diumumkan kepada rakyat untuk memenuhi slogan 1 Malaysianya.
Pada hari ini sempena ulang tahun kemerdekaan ke-52, rakyat diberikan bonus lagi, untuk menambahkan BEBAN yang sedia ada untuk menyambut Hari Raya Aidilfitri dengan pengumuman harga baru petrol yang akan berkuatkuasa 1 September 2009.
Alasan Pak Menteri seperti skrip lama:"Kenaikan harga di pasaran dunia".
Masa harga pasaran minyak dunia turun tak pulak diturunkan segera harga minyak di Malaysia. Alasan yang memperbodoh- bodohkan rakyat ini masih terus digunakan kerana mereka tahu rakyat yang BODOH ini akan terus memberi undi kepada BN dalam pilihanraya akan datang.
Maka saya menyeru kepada mereka yang masih berada dalam golongan BODOH tersebut agar merdekakan minda daripada proses pemBODOHan yang dilakukan oleh UMNO-BN.