25 December 2009

MUNGKINKAH KERANA DOA TOK GURU?

Isu doa Tok Guru Nik Abdul Aziz Nik baru- baru ini mengundang pelbagai perbahasan dan perhatian dari pelbagai pihak. Pendapat pro dan kontra tentang isu berkenaan tidak dapat dielakkan kerana ia memang menjadi lumrah budaya dan pemikiran setiap manusia.

Namun, sejak akhir- akhir ini banyak isu- isu besar timbul dalam negara yang dipimpin oleh Najib Tun Razak. Sama ada secara kebetulan atau tidak, ianya berlaku selepas isu doa Tok Guru timbul.

Mungkinkah kerana doa Tok Guru......
Isu kehilangan enjin F-5E pesawat TUDM tiba- tiba muncul. Sedangkan ianya berlaku ketika Najib memegang jawatan Menteri Pertahanan. Mula- mula sebuah enjin, kemudian dua buah, mungkinkah ada lagi alatan tentera yang hilang? Yang menjadi persoalan, mengapakah kini RAHSIA BESAR tersebut terbongkar?

Mungkinkah kerana doa Tok Guru......
Isu dalaman Barisan Nasional membabitkan MCA cuba diselesaikan dengan formula Najib dengan semua pemimpin tertingginya meletak jawatan bagi memberikan laluan kepada proses pemilihan baru namun ianya belum menjanjikan ianya akan selesai. Adakah pihak yang kalah nanti akan terus berdiam diri?.

Mungkinkah kerana doa Tok Guru......
Belum sempat ianya reda Barisan Nasional Pulau Pinang pula berebut jawatan Pengerusi BN negeri yang selama ini dikuasai oleh Gerakan. Kini giliran UMNO pula membuat tuntutan memandangkan Gerakan menerima pukulan K.O pada PRU ke- 12 yang lalu.

Walaupun diberitakan pemimpin UMNO di Pulau Pinang akur dengan arahan najib agar menghentikan isu tersebut, adakah UMNO Pulau Pinang akan berdiam diri selama- lamanya? Melayu jangan mudah lupa.... ekstrimis UMNO pernah menyerang potret Khoo Tsu Kun.

Mungkinkah kerana doa Tok Guru......
Kepimpinan Najib juga semakin dipertikaikan kerana kenakalan isterinya. Keghairahan Rosmah menikmati gelaran Wanita Pertama Negara, mengundang beban yang terpaksa ditanggung oleh UMNO dan BN terutamanya berkaitan dengan kewangan dan kebendaan. Tiba- tiba Nakhaie bersuara di Kelantan mengakui dosa yang ditanggung oleh isteri "1 Malaysia" kerana tidak menutup aurat.

Mungkinkah kerana doa Tok Guru......
Pimpinan Najib kini berada dihujung tanduk apabila kemenangan tipis undi BN mengatasi Pakatan Rakyat di Parlimen baru- baru ini. Parlimen sebagai institusi tertinggi negara yang menjadi lambang sebuah kerajaan menyaksikan kerajaan Najib hampir- hampir ditumbangkan.

Mungkinkah kerana doa Tok Guru......
Kita akan lihat apalagi yang bakal terjadi kepada Najib...

Pengajaran:
* Jangan memandang remeh doa orang yang dizalimi.