23 December 2009

TAHNIAH BN: Berjaya lupuskan RM2.4 juta wang rakyat

Kerajaan pimpinan Barisan Nasional sekali lagi berjaya membuktikan kemampuannya membazirkan wang rakyat, apabila berjaya menghanguskan RM 2.4 juta apabila DAKWAT KEKAL yang tidak digunakan dalam pilihanraya umum ke- 12 telah dilupuskan baru- baru ini.

Ini berdasarkan jawapan bertulis Timbalan Menteri di Jabatan Perdana Menteri, Datuk Liew Vui Keong di Dewan Negara kepada soalan Senator Tunku Abdul Aziz Tunku Ibrahim. Menurut beliau proses pelupusan telah dilakukan pada 25 November yang lalu.

Walau apa pun BN telah berjaya merealisasikan konsep 1Malaysia dalam pengurusan kewangannya apabila wang rakyat telah didahulukan untuk menaggung kebodohan pemimpin- pemimpin BN dalam menguruskan kewangan negara.

Rakyat sepatutnya sedar bahawa kononnya hanya BN yang mampu mentadbir negara hanyalah lagu lama yang sering didendangkan oleh media- media arus perdana. Hakikatnya pembaziran demi pembaziran dilakukan sewenang- wenangnya akibat kelemahan pemimpin BN yang hanya mementingkan projek daripada mengambil kira kepentingan rakyat.

Lihat sahaja kepada isu lain seperti pembinaan JAMBATAN BENGKOK ke Singapura. Projek diteruskan pun rugi, dibatalkan pun rugi. Malah banyak lagi projek- projek yang sepatutnnya dana tersebut disalurkan untuk kebajikan rakyat.

"Itulah Nasib 1 Malaysia"