13 December 2009

Md Sabu: NAZRI AZIZ PONDAN

AJK Kerja Pas Pusat, Hj. Mohd Sabu menyifatkan Dato' Seri Nazri Aziz (Ahli Parlimen Padang Rengas) sebagai PONDAN kerana hanya berani menentang orang yang sudah tidak berkuasa. Beliau merujuk kepada kenyataan Nazri yang menentang kenyataan Tun Dr. Mahathir berkaitan isu Kursus Biro Tatanegara (BTN).

Hj Mohd Sabu berpendapat Nazri Aziz hanya berani menentang Tun Dr. Mahathir setelah beliau tidak lagi berkuasa. Sedangkan ketika Tun Dr. Mahathir, Nazri Aziz adalah individu yang akan mempertahankan Dr. Mahathir habis- habisan dalam banyak isu. Beliau mencabar Nazri agar menentang Datuk Seri Najib yang masih lagi berkuasa ketika ini.

Itu adalah muqaddimah awal ceramahnya di Markaz Pas Cawangan Chuar, Kawasan Padang Rengas pada 12.12.2009 yang lalu. Selain daripada itu, Hj Mohd Sabu juga beranggapan bahawa negeri Perak kini berada dalam zaman JALAK LENTENG. Ini disebabkan BN sudah hilang pertimbangan dengan mengenepikan perlembagaan dan undang- undang untuk mempertahankan kuasa.

Contohnya isu perebutan jawatan speaker. Menurut beliau, dalam negara yang bertamadun, speaker dijatuhkan melalui USUL dalam Dewan Undangan Negeri. Tetapi di negeri Perak kini, speaker di jatuhkan melalui USUNG. Seluruh dunia menyaksikan bagaimana BN menjadikan polis sebagai pekakasnya untuk mempertahankan kuasa mereka dengan melantik Bentara di Dewan Undangan Negeri Perak sebagai Bentara.

Terdahulu, ceramah yang dihadiri oleh ribuan rakyat tanpa mengira latar belakang kaum dan politik itu juga telah menyaksikan Pelancaran Komik keluaran terbaru kelolaan Zunar bertajuk PERAK DARUL KARTUN oleh Ustaz Misbahul Munir, Setiausaha Badan Perhubungan Negeri Perak yang juga menyampaikan ceramah pada malam itu.

Pihak Pas Kawasan Padang Rengas mengucapkan jutaan terima kasih kepada PDRM, Anggota Unit Amal, Penceramah- Penceramah, Para Dermawan serta semua pihak yang telah memberikan kerjasama dan sumbangan bagi menjayakan program ceramah tersebut.

Rakaman penuh ceramah tersebut boleh diperolehi melalui Lujnah Penerangan Jabatan Pilihanraya Pas kawasan Padang Rengas.