31 December 2009

Salahuddin Ayub: RAKYAT TIDAK RUGI UNDI PAKATAN RAKYAT

Pakatan Rakyat tidak akan mensia- siakan amanah yang telah diberikan oleh rakyat dalam pilihanraya umum ke-12 yang lalu. Malah rakyat tidak rugi mengundi Pakatan Rakyat dan telah dibuktikan melalui Laporan Ketua Audit Negara yang telah memberikan pujian terhadap pentadbiran dan pengurusan kewangan negeri- negeri yang diperintah oleh Pakatan Rakyat.

Demikian antara maksud petikan ceramah YB Salahuddin Ayub yang telah berlangsung di Markaz Pas Cawangan Padang Asam anjuran Jabatan Pilihanraya Pas Kawasan Padang Rengas malam semalam.

Kehadiran ribuan rakyat yang dahagakan maklumat yang tepat, terutamanya dalam isu- isu di parlimen, membuktikan bahawa gelombang kemaraan Pakatan Rakyat untuk menggantikan Barisan Nasional akan direalisasikan dalam pilihanraya umum ke-13 Insya Allah.

Beliau juga melahirkan kebimbangan terhadap keselamatan negara apabila sistem pertahanan negara begitu rapuh hinggakan enjin pesawat TUDM pun boleh hilang dengan begitu mudah. Isu ini amat memalukan negara hingga ia menjadi bahan tertawa negara- negara luar.

Yang lebih mengaibkan ianya berlaku ketika zaman Najib Tun Razak memegang jawatan menteri pertahanan. Apa lagi yang diharapkan untuk Najib menjaga keselamatan negara...

Beliau juga menyeru kepada ahli- ahli, serta penyokong- penyokong UMNO, agar berfikir secara rasional tentang masa depan negara. Banyak isu yang telah membuktikan bawa UMNO dan Barisan Nasional gagal dalam menguruskan negara dengan baik sehingga diakui sendiri oleh Tun Dr. Mahathir dalam blognya bahawa UMNO SUDAH BUSUK HINGGA KE USUS.

Beliau menegaskan bahawa Pakatan Rakyat sudah bersedia untuk mengambil alih pemerintahan negara dan Insya Allah akan melakukan sesuatu yang jauh lebih baik daripada apa yang dilakukan oleh BN.