15 September 2010

TAK MAU DAH JADI MB





Setelah berjuang sekian lama untuk mengembalikan kuasanya, kini Khir Toyo tidak lagi dapat menyembunyikan hakikat sebenar bahawa langkahnya kini semakin sumbang dan sudah menghampiri titik noktah kegagalan.

Alasan- alasan yang diberikan sememangnya skrip biasa ahli politik... beri peluang kepada muka baru. Kalau usia beliau dah melangkaui 60an mungkin boleh diterima...

Hakikatnya usaha beliau untuk menjatuhkan kerajaan pimpinan Pakatan Rakyat Selangor seperti mana di Perak tidak berhasil. Isu- isu yang diketengahkan akhirnya memakan diri. Contohnya isu "pasir" di Selangor yang kini tidak lagi kedengaran.

Nampaknya beliau juga menyedari akan kehadiran tokoh- tokoh politik UMNO di Selangor yang dilihat bakal menggugat kedudukannya pada masa akan datang. Tokoh- tokoh yang sedang menonjolkan diri untuk menjadi hero UMNO di Selangor seperti Noh Omar dan juga kehadiran Raja Sesumpah (Ezam Mohd Nor) disebut- sebut bakal menerajui UMNO di Selangor.

Oleh itu, sebelum beliau disingkirkan oleh pemimpin UMNO yang lain ada baiknya beliau mengundurkan diri secara terhormat.

Mungkin selepas ini klinik Khir Toyo akan kembali beroperasi seperti dulu kala...