09 July 2012

BERITA POLITIK UTUSAN ...KENA BACA TERBALIK

Utusan Meloya begitulah sifatnya. Fitnah, penipu, putar belit.... segala sifat- sifat MAZMUMAH kini sudah sebati dengan sifat akhbar UMNO ini. Mungkin mereka sendiri dah dapat merasakan hayat UMNO/ BN dah sampai ke penghujungnya maka kini mereka bertindak seolah- olah  Pejuang Berani Mati bagi UMNO/ BN.

Persetankan segala etika kewartawanan, yang penting hidangkan apa sahaja umpan, mudah- mudahan ada yang mengena.

Bayangkan sebuah akhbar perdana mengambil sumber dari tulisan- tulisan blog- blog upahan. Sumber dari blog- blog munafik tu pulak mendapat tempat di muka hadapan sebuah akhbar perdana... di mana kredibiliti wartawan serta editornya?

Kini utusan meloya selayaknya berada di bawah ranking akhbar- akhbar tabloid kerana kejijikannya yang mensajikan berita- berita yang amat memalukan selaku akhbar arus perdana.

Jika anda membaca angka- angka atau fakta- fakta politik dalam utusan meloya, kaedah bacaannya perlu diterbalikkan angka atau fakta tersebut bagi mendapatkan berita yang sebenar.

Jika dikatakan DAP akan bertanding 90 kerusi parlimen PRU ke 13... terbalikkan angka 9 dan anda akan menemui angka 60...