24 October 2009

Lumut: Bandar PDRM

Sabtu, semalam kebetulan berlangsung dua program besar peringkat negeri anjuran dua buah sayap parti Pas Perak. Dewan Muslimat Perak mengadakan himpunan di Ayer Tawar manakala Dewan Pemuda Perak mengadakan himpunan di Lumut dan seterusnya ke Pulau Pangkor.

Sepanjang pengalaman mengikuti program- program anjuran Pas, belum pernah lagi saya melihat puluhan anggota polis berada dalam kawasan program anjuran Dewan Muslimat. Semalam bertempat di sebuah dewan cina menyaksikan anggota polis begitu ramai termasuk polis trafik mengawasi perjalanan program Muslimat. Walau bagaimanapun program berjalan lancar dengan kehadiran pimpinan- pimpinan peringkat negeri dan pusat. Kehadiran muslimat dari kawasan- kawasan seluruh Perak juga amat menakjubkan dengan berpakaian serba hitam dengan semangat yang berkobar- kobar untuk menggerakkan jentera pilihanraya merampas kembali Perak dari tangan penyamun BN.

TAHNIAH MUSLIMAT!!!

Sementara di Markas Pas Lumut pula berlangsungnya konvoi dan himpunan pelancaran Pemuda Pakatan Rakyat anjuran Dewan Pemuda Pas Perak bersama pemuda DAP dan PKR. Kehadiran bilangan polis yang begitu ramai termasuk FRU tidak menghalang anak- anak muda untuk menjayakan program di sana.

Di bandar Lumut pula, dibanjiri dengan ratusan anggota polis untuk mengawasi suasana di sana memandangkan pemuda Pakatan Rakyat akan mengharungi lautan menuju ke Pulau Pangkor bagi memastikan DUN pangkor akan dibebaskan daripada rejim Zambry (MB HARAM) pada pilihanraya akan datang.

Semalam saya merasakan seolah- olah berada di BANDAR PDRM.

Dewan Pemuda dan Dewan Muslimat begitu terserlah mengadakan kempen Bubarkan DUN Perak... Dewan Ulama ??? Camna ???