16 November 2009

Apabila TPM ajar langgar undang- undang

Keputusan Mahkamah Tinggi Kuala Lumpur hari mengumumkan kerusi Dun Kota Seputeh Kedah kosong berikutan penyandangnya Datuk Abu Hassan Sarif diisytiharkan hilang kelayakan sebagai ADUN kerana gagal menghadiri sidang DUN sebanyak 2 kali berturut- turut.

Ini memberikan laluan kepada pilihanraya kecil DUN Kota Seputeh.

Terdahulu, speaker DUN, Datuk Dr Abdul Isa Ismail telah menghantar surat kepada SPR mengisytiharkan kekosongan kerusi tersebut. Namun SPR menyerlahkan keUMNOannya apabila bertindak di luar bidang kuasanya membatalkan keputusan speaker tersebut. Ini mendorong speaker memfailkan semakan kehakiman terhadap keputusan SPR.

Sehubungan dengan itu speaker telah menghalang Datuk Abu Hassan Sarif daripada menghadiri persidangan DUN. Malangnya Timbalan Perdana Menteri mengarahkan beliau untuk hadir dalam sidang DUN tersebut.

Amat malangnya rakyat Malaysia yang berTimbalankan Perdana Menteri yang langsung tidak menghormati keluhuran perlembagaan malah mendidik rakyatnya agar melanggar undang- undang dan perlembagaan.

Apa yang diharapkan lagi dengan pemimpin UMNO/ BN yang lain, sekiranya pemimpin no.2 negara sendiri sanggup membelakangkan undang- undang kerana keangkuhan kuasa yang ada padanya.

Mudah- mudahan Allah memelihara dan memberikan pahala yang berlipat ganda kepada hakim- hakim yang masih lagi berani menyatakan kebenaran walaupun menerima tekanan demi tekanan daripada pihak yang terdesak untuk mempertahankan kuasa.

Mudah- mudahan rakyat juga akan lebih celik dan cerdik undang- undang agar tidak lagi ditipu dan diperdaya oleh UMNO/ BN.

Kerana...... RAKYAT BODOH.... UMNO SELAMAT !!!