02 November 2009

Misi Menggulingkan Kerajaan Pakatan Rakyat Selangor dipertingkatkan

Kematian Teoh Beng Hock sedikit merencatkan perancangan BN untuk menggulingkan Kerajaan Pakatan Rakyat di Selangor. Kini SPRM berhadapan dengan perbicaraan di mahkamah untuk menjawab persoalan- persoalan yang menimbulkan keraguan terhadap kematian individu dalam masa penyiasatannya.

Seperti yang diduga oleh banyak pihak, BN tiada pilihan dalam pertaruhannya untuk merampas Selangor. Apa sahaja halangan di hadapan terpaksa jua dirempuh. Soal dosa pahala bukan lagi pertimbangan mereka kerana perinsip dosa pahala tiada tempat dalam kamus politik UMNO.

"Terlajak Perahu Boleh diundur, Terlajak Kata Badan Binasa". Pengisytiharan Najib Tun Razak mengisytiharkan perang ke atas Pakatan Rakyat di Selangor tidak dapat ditarik kembali. Mahu tidak mahu, perang mesti diteruskan.

Menurut Dr. Lo' Lo' Ghazali, penangkapan Dr. Asri di atas tuduhan menyampaikan kuliah agama tanpa tauliah dilihat salah satu daripada perancangan sabotaj terhadap Kerajaan Negeri Selangor. Apa yang ingin digambarkan ialah kerajaan Pakatan Rakyat Selangor anti aktiviti dakwah, anti majlis- majlis ilmu dan segala bentuk wajah negatif apatah lagi exco Hal Ehwal Agamanya ialah pemimpin Pas (Dr. Hassan Ali). Sedangkan dasar Kerajaan Selangor sangat jelas, di mana peluang menjalankan aktiviti- aktiviti agama dibuka dengan seluas- luasnya. Surau- surau yang ditutup oleh UMNO dihidupkan kembali oleh Pakatan Rakyat.

Perbuatan sabotaj seumpama ini bukanlah suatu yang baru kerana situasi yang sama berlaku dalam pentadbiran Pakatan Rakyat di negeri Perak.

Yang dipersoalkan ialah cara penagkapan yang dilakukan bersama dengan sejumlah anggota polis yang begitu ramai, seolah- olah sedang mengepung penjenayah berbahaya yang sangat dikehendaki polis.

Tuduhan pula atas alasan tidak bertauliah. Jelas menggambarkan kelemahan dan ketempangan undang- undang dan pentadbiran Islam di negeri- negeri di Malaysia. Adakah Islam yang diamalkan di Perlis berbeza dengan Selangor? 1 Malaysia kenal siapa Dr. Asri.

Tapi Allah Maha Kaya, ditakdirkan pula ada 2 orang ADUN PKR dalam rumah tempat serbuan dilakukan.

Semasa zaman Almarhum Dato' Ishak Baharum sebagai mufti Selangor, JAIS sangat dikagumi kerana ketegasannya melaksanakan aktiviti mencegah kemunkaran. Kini... kerana 2, 3 kerat kakitangan JAIS yang sanggup bersetongkol dengan perompak- perompak politik, satu jabatan tercemar.

Tidak cukup dengan peranan JAIS, SPRM dipertingkatkan kuasa kudanya untuk menjadi alat menjatuhkan Pakatan Rakyat di Selangor. Terkini, SPRM dengan bangga dan angkuhnya mengumumkan pendakwaan besar- besaran terhadap ahli politik Pakatan Rakyat di Selangor.

Untuk mengabui pandangan orang ramai agar tidak nampak disasarkan kepada Pakatan Rakyat semata- mata, seorang ahli parlimen BN terpaksa dikambing hitamkan.

Penyelewengan dan rasuah oleh pemimpin- pemimpin UMNO/ BN, langsung tak dihiraukan oleh SPRM. Stadium, kubah masjid runtuh di Terengganu, penyelewengan PKFZ yang didedahkan oleh Ahli Parlimen BN sendiri dalam parlimen, penyelewengan wang kerajaan negeri Perak oleh Zambery dalam kempen pilihanraya di Bukit Gantang, tawaran rasuah Muhyiddin Yasin kepada pengundi manek Urai jika menangkan BN, rasuah undi oleh BN di Bagan Pinang dan macam- macam lagi.

Semangat untuk meneruskan agenda rampasan kuasa di Selangor kembali, apabila ADUN Pelabuhan Klang dari PKR mengisytiharkan diri sebagai ADUN Bebas dan menyokong BN. Apapun terima kasih kerana BN sudi untuk memelihara ANJING- ANJING KURAP yang banyak mendatangkan masalah kepada Pakatan Rakyat.

Mungkin BN boleh memperkudakan jentera kerajaan untuk memenuhi nafsu serakahnya, tapi ingat.... rakyat tidak dapat menerimanya.

Taktik jahat dan tidak bermaruah yang dilakukan oleh UMNO/BN di Perak dan kini di Selangor hanya mengundang rasa simpati rakyat terhadap Pakatan Rakyat.