21 December 2010

ZUL KULIM DAH JADI SUMBER RUJUKAN UTUSAN MELOYA

Zul Kulim kini semakin popular di akhbar- akhbar pro UMNO/BN. Malah kenyataan beliau sekarang menjadi bahan rujukan utama di akhbar- akhbar berkenaan. Tak lain tak bukan kerana kelantangannya menyerang pimpinan- pimpinan Pakatan Rakyat.

Walaupun dah berpaling- tadah tadah dari PKR, namun beliau yang masih sayangkan jawatan YB yang dimenanginya di atas platform PKR. Sekiranya beliau benar- benar bermaruah, beliau sepatutnya meletakkan jawatan sebagai Ahli Parlimen dan berjuang di atas platform yang lain.

Namun dengan penuh rasa tak malu, beliau masih memegang jawatan tersebut yang tidak mungkin dimenanginya jika bertanding atas tiket bebas.Siapa yang tak sayangkan jawatan YB woiii...

Kenyataan terbaru beliau menyerang DAP dengan menyamakannya dengan PAP di Singapura jelas menunjukkan sikap beliau yang menggunakan imej Islam dalam menampilkan peribadinya. Kenyataannya yang langsung tidak menggambarkan sifat sebagai pendakwah Islam jelas memberikan imej buruk terhadap Islam dalam konsep dakwah. Itulah wajah sebenar beliau...

Adakah PAP sekarang yang menjadi punca Melayu ditindas? Mungkin ada kebenarannya.

Namun, siapakah sebenarnya yang bertanggungjawab memisahkan Singapura dari Malaysia seterusnya menggadaikan Singapura kepada Lee Kuan Yew? Bukankah Melayu UMNO? Mengapa Zul Kulim tak menyalahkan Melayu UMNO ini?

Namun sebagai saudara Islam, penulis menasihati beliau agar kembali kepada Islam yang sebenar serta menunjukkan sikap ikhlas beliau dalam membela Islam. Diharap beliau tidak terus membuat kenyataan- kenyataan yang merugikan Islam khususnya di Malaysia ini.