22 December 2010

SUBSIDI: Rakyat dikurangkan, Rosmah ditingkatkan

Tahniah PM kerana berjaya mendidik rakyat untuk berbelanja secara berhemah. Di samping contoh penjimatan duit kerajaan melalui pengurangan subsidi terhadap rakyat dalam pelbagai perkara termasuk petrol. Subsidi gula dikurangkan, rakyat diminta kurangkan pengambilan gula. Subsidi letrik dikurangkan, rakyat diminta menjimatkan letrik.

Kakitangan kerajaan pun kena print slip gaji sendiri di melalui portal Jabatan Akauntan Negara berkemungkinan juga kerana langkah penjimatan kerajaan untuk kos percetakan.

Namun kasih terhadap isteri mengatasi segala- galanya. Biar rakyat dahulukan wang sendiri akhirnya Rosmah juga yang mendapat peruntukan yang tinggi.

Tapi perbelanjaan yang dilakukan oleh Rosmah tidaklah begitu tinggi cuma menghampiri RM 4.5 juta sahaja. Bagi Si Suami perbelanjaan tersebut adalah berpatutan dengan statusnya sebagai isteri Perdana Menteri. Hanya untuk melayan 15 orang individu (kebanyakannya dari Afrika) yang dikatakan Wanita- Wanita Pertama hampir RM 4.5 juta di habiskan dalam masa 3 hari.

Beruntungnya UMNO/BN kerana mempunyai isteri Perdana Menteri yang sangat pandai menghabiskan wang negara.

Namun rakyat Malaysia yang bukan spesis UMNO/BN terasa amatlah malangnya mempunyai isteri Perdana Menteri yang menghabiskan wang rakyat dikala rakyat menaggung derita.

Begitu juga dengan Bajet Seluar Dalam yang dibentangkan baru- baru ini memberikan khabar gembira buat Si Rosmah kerana peruntukan yang luar biasa terhadap program Permata Pintar di bawah naungannya.

"TAHNIAH 1 MALAYSIA, WANG RAKYAT DIDAHULUKAN, ROSMAH DIUTAMAKAN"