16 May 2012

IKAN PEKASAM ....DURIAN RUNTUH SEMPENA HARI GURU PERINGKAT KEBANGSAAN

Buat julung- julung kalinya sambutan hari Guru peringkat kebangsaan diadakan di Kuala Kangsar yang dirasmikan oleh Timbalan Perdana Menteri.
Desas- desus bahawa kehadiran Muhyiddin Yassin sebagai Menteri Pelajaran bahawa guru- guru bakal mendapat perkhabaran gembira... "DURIAN RUNTUH" yang bakal diumumkan oleh TPM amat ditungu- tunggu oleh warga pendidik.
Ribuan pendidik yang hadir ke Dewan Jubli Perak, Kuala Kangsar semalam ternanti- nanti kejutan yang bakal diberikan oleh TPM.
Menurut sumber rakan- rakan guru yang hadir, rata- ratanya mengeluh tentang kelewatan Muhyiddin sampai. Tambahan pula hujan turun sebelum majlis bermula menyebabkan pelajar-pelajar yang menyambut kehadiran TPM terpaksa berhujan di luar dewan.
Akhirnya yang di tunggu- tunggu menjadi realiti apabila tiada sebarang pengumuman "DURIAN RUNTUH" untuk guru- guru tetapi semua pendidik yang hadir dihadiahkan dengan sebungkus "IKAN PEKASAM".
Menurut cerita daripada rakan - rakan guru, salah seorang wakil rombongan dari JPN Kelantan bertanya... "IKE GAPO DIO NI"?.... Selamat Hari Guru