21 October 2010

BUDAYA SONGSANG ROSMAH: KALI INI APA PULAK ALASAN HARUSSANI

Majlis ni bukan dikendalikan oleh mana- mana ADUN atau Ahli Parlimen DAP atau Pakatan Rakyat. Sebab itu ia tidaklah menjadi kesalahan menurut hukum- hakam Kitab UMNO. Dan sebab itu juga ia tidak menjadi berita utama di muka depan mana- mana akhbar berketurunan UMNO.

Kalau ianya dianjurkan oleh mana- mana ADUN atau Ahli Parlimen Pakatan Rakyat dah tentu Ahli Majlis Tertinggi Pembela Melayu UMNO yang diketuai oleh Harussani merupakan orang pertama yang akan berkokok serta mengeluarkan fatwa.

Tapi disebabkan ianya melibatkan isteri Perdana Menteri idola beliau, maka beliau hanya membuat "NOHEN" (Bahasa orang Perak).

Ke mana perginya suara- suara penasihat agama PM, Menteri JPM (hal ehwal agama), ulama ulama muda yang dikatakan dah jadi ahli UMNO, mufti- mufti, ahli panel- ahli panel forum perdana ehwal Islam, pensyarah- pensyarah universiti yang berkelulusan agama (yang selama ini menjadi penyokong kuat UMNO), biro agama dalam UMNO dan sesiapa sahaja yang mengalir darah UMNO dalam urat sarafnya?

Ke mana perginya PERKASA yang kononnya begitu lantang membela kepentingan Melayu?. Bukankah majlis tersebut jelas telah menjatuhkan maruah dan martabat orang melayu secara tidak langsung? Opsss.. terlupa, bosnya tengah berehat baru dibedah. Atau mungkin juga isteri Ketua Pemudanya juga berminat adat istiadat seumpama ini.

Walau apa pun, ayuh kita bersama Dewan Pemuda Pas Perak yang akan turun sekali lagi ke Pejabat Jabatan Agama Islam Perak ESOK (22.10.2010) bagi menyerahkan memorandum bantahan terhadap kebiadaban Rosmah Mansor membawa budaya songsang yang jelas bercanggah dengan syariat Islam di Malaysia ini.

Moh kita tengok... apa Mufti Perak nak kata dan berkata- kata...